‘Zoek dat laatste stukje lekker zelf even uit…’

Natuurlijk biedt Google allerlei mogelijkheden om je website even snel in een andere taal te zetten, maar als je veel tijd en geld besteedt aan het optimaliseren van je product en het ontwikkelen van een fantastische website, waarom zou je dan voor zo’n laatste stap ineens de lat veel lager leggen? Het is toch een beetje alsof je tegen een potentiële klant zegt: ‘Ik heb al zoveel in dit product geïnvesteerd, zoek dat laatste stukje lekker zelf even uit’. We weten allemaal dat automatische vertalingen nou niet altijd betrouwbare vertalingen zijn.

Dat het lager leggen van de lat een gemiste kans is, is een feit, want uit onderzoek van Common Sense Advisory blijkt dat veel potentiële klanten die iets aan willen schaffen te werk gaan aan de hand van een simpele scan: Can’t Read, Won’t Buy.

Heel raar is het dus niet dat bedrijven die wél de moeite nemen om hun website op een kwalitatieve manier meertalig te maken, beter scoren en hun omzet zien stijgen. Prospects en klanten voelen zich een stuk serieuzer genomen als hun leverancier de moeite neemt om ze in hun eigen taal aan te spreken en de lat niet alleen voor de kwaliteit van het product hoog leggen, maar ook voor de communicatie rondom het product.

Dat betekent dus dat je je website beschikbaar maakt in de taal van je prospects en klanten en dat je zelf degene bent die de kwaliteit van de vertaalde teksten bepaalt, en niet de vertaalfunctie van Google… Maar ook de andere marketing communicatie-uitingen en de gebruikersdocumentatie die je ter beschikking stelt, of het nou via je website is of in gedrukte vorm, zal beschikbaar moeten zijn in de taal van je klant om hem of haar op de juiste manier aan te kunnen spreken. Op die manier leg je de lat voor alle facetten die te maken hebben met de verkoop van je product even hoog en dat maakt de kans op succes stukken groter.

Wil je weten wat er bij komt kijken om je website, brochures, flyers en gebruikersdocumentatie geschikt te maken voor jouw prospects en klanten? Kijk op www.brnk.nl voor meer info of neem contact op via cees@brnk.nl

 

Author: cees@brnk

Share This Post On